Facebook v B2B

Přečtěte si, jak konkrétně používat Facebook v B2B odvětvích. Facebook už dávno není firemní nástěnka, kde se pochlubíte svým ISO certifikátem, ale robustní a sofistikovaný reklamní stroj. Je škoda ho nevyužít, tak se pusťte do čtení.

Reklamy

Překvapivě mnoho B2B zaměřených firem ještě stále ignoruje sílu Facebooku v roce 2017. Částečně se jim to dá ospravedlnit tím, že vývoj reklamní platformy je velice svižný a stíhat trendy a možnosti jejich aplikace je náročné i pro agentury, které se na digitální komunikaci plně soustředí. V rámci B2B digitální komunikace je nezbytné zacílit spíše chirurgicky namísto kobercových náletů. Důvod je nasnadě - B2B společnosti mnohdy nemají sítě kamenných prodejen, jejich produkty nejsou distribuovány v retailových řetězcích a nákupy (obvykle) nejsou prováděny impulzivně. Ať už mají firmy regionální, celostátní nebo klidně i zahraniční působnost, vyžadují si docela jiný přístup z hlediska tvorby online reklam.

Leady

Cílem vašeho snažení na Facebooku není přímý prodej služeb a produktů, to obvykle ani technicky nejde. To, po čem jdete, jsou leady - zájemci o produkty a služby. Platidlem v B2B komunikaci jsou emaily. Jakmile získáte emailový lead, importujete ho do databáze mailingového software a můžete spustit automatické kampaně se startem po přidání do seznamu nebo například připravenou drip kampaň (série mailů dávkujících informace).

Pro generování leadů má Facebook vynikající nástroj - lead ads. Tento reklamní účel má za cíl jediné - sbírat kontakty potenciálních zájemců. Lead ads sbírají kontakty přímo v prostředí Facebooku a vy tak nemusíte potenciální zákazníky posílat na web. Je smutným faktem, že velké množství B2B společností nemá konverzně postavené stránky, chybí jim dedikované landing page, postrádají kontaktní formuláře pro sběr adres a nejsou responzivní (optimalizované pro mobilní zařízení). Všechny tyto problémy vesměs Facebook řeší. Adresy následně ukládá ve svém prostředí a vy si je můžete stáhnout v rychlém CSV exportu, který následně uploadnete do mailingového software. Tento proces můžete s trochou jednorázové námahy automatizovat skrze Zapier.

Propojení Facebook leads přes Zapier

Doufám ale, že jste nepodlehli pokušení myslet si, že vám po spuštění leads ads lidé začnou cpát své kontakty horem spodem a že budete pro zpracování obřích dat potřebovat nové oddělení. Pro kontakty je třeba se otáčet a nabídnout přidanou hodnotu. Můžete to zkusit uhrát na strohé konstatování, že máte ten nejlepší newsletter na českém netu, ale doporučujeme spíše tvorbu takzvaného lead magnetu. Lead magnet je třeba PDF dokument nacpaný hodnotnými informacemi z vašeho oboru, který mimo jiné podtrhne úroveň vaší profesionality. Může to být například 6 nejpálčivějších problémů vašeho oboru a způsoby jejich řešení. Může to být stav vašeho oboru za minulý rok nebo trendy pro ten nadcházející. Je to mikro obchod, ale pořád obchod. Musíte nabídnout něco za něco a to s vědomím, že lidem chodí desítky emailů denně a přesvědčit je, že ten váš dostat chtějí…

Mailingové automatizace leadů

 

Reklamní chirurgie

Pokud nechcete utrácet stohy peněz za oslovování nerelevantního publika, které bude vykazovat bídnou míru interakce, budete se muset zamyslet nad fázemi nákupního procesu a v ideálním případě popsat buyer’s journey. Je potřeba cílit na úzké publikum těch, kterých se vaše sdělení týká a to formou retargetingu (remarketingu). Cílit tak budete na lidi, kteří už navštívili váš web nebo se na Facebooku dostali do interakce s vaší stránkou a obsahem. Jsou to lidé, kteří už vás alespoň trochu znají, vědí co děláte a přišli za vámi z nějakého důvodu. Vašim úkolem je pracovat s nimi, udržet jejich pozornost, dávkovat informace, zvýšit důvěru a posunout je dále v obchodním trychtýři.

Když zmiňuji dávkování informací, znamená to, že je potřeba pracovat s tvorbou, vylučováním a agregováním reklamních publik. Můžete například cílit na návštěvníky webu, ale zároveň vyloučit ze zobrazování reklamy ty, kteří už byli na stránce s ceníkem. Můžete chtít kontakty od lidí, kteří byli na webu, ale vyloučit ty, kterým jste už zobrazili stránku Děkujeme za váš kontakt, ozveme se vám do 24 hodin, protože už logicky není důvod, abyste je o kontakt dále žádali. Oproti vylučování publik můžete publika také agregovat nebo specificky upravovat - pokud v těchto věcech najdete obchodní logiku.

Přesné cílení reklamy na Facebooku

Abyste mohli cílit na ty, kteří navštíví váš web, potřebujete vložit do kódu Facebook pixel. Jednoduše řečeno, pixel propojí váš web s FB profily jeho návštěvníků a vy tak můžete zobrazovat reklamy cíleně. Abyste však mohli vyhodnotit například vyplnění formuláře, budete si muset nainstalovat takzvané události. S tímto vám pomůže agentura a váš programátor.

To ale není samozřejmě všechno. Když říkám, že se platforma Facebooku mění raketovým tempem, je toho o dost více. Retargetovat totiž můžete i lidi, kteří si otevřou vaši reklamu pro získání kontaktu (lead ads), ale nedokončí vyplňování formuláře. Těm můžete reklamou připomenou benefity, které jim za jejich kontakt nabízíte. Cílit můžete také na ty, kteří viděli vaše video nebo jeho část. Představme si situaci, kdy vyrobíte krásné explainer video a hodíte ho na Facebook. Protože jste chytří a víte, že v digitálním prostředí si kupujete pozornost lidí, nebudete čekat s hlavním sdělením až na konec videa, ale vložíte ho přinejhorším do půlky. Následně můžete cílit na ty, kteří viděli 50% vašeho videa a zobrazovat banner, který podpoří klíčové sdělení, benefit nebo komunikuje konkrétní nabídku. Tomuto říkáme lead nurturing - vyživování leadů. V tomto okamžiku už víte, že člověk viděl video, víte, že jste mu zobrazili banner, na který klikl a víte, že landing page, na kterou jej pošlete nebude home page, ale konkrétní nabídka, protože jste si svůj lead předpřipravili na obchod. Toto je mimochodem důvod, proč při promyšleném nakládání s videem preferovat raději Facebook než Youtube.

Navažte kontakt

Cílem vaší komunikace může už několik týdnů být například navázání kontaktů formou konverzace v messengeru. Pokud máte šikovné lidi na zákaznické podpoře nebo je váš produkt komplikovaný a víte, že se objevují stejné otázky, je tento reklamní formát vhodný ke zvážení. Krom navázání přímé komunikace můžete zobrazovat reklamu na Facebooku vašim spojení ze sítě LinkedIn, abyste si je připravili na osobní kontakt.

Testování

Nebyl bych člověk na správném místě, kdybych nezopakoval ten nejdůležitější benefit online reklam. Cokoliv děláte, můžete dobře změřit. A co můžete měřit, můžete vyhodnotit. A když můžete vyhodnocovat, proč to všechno nezlepšit a neotestovat ve více variantách. Můžete testovat nastavení svých online publik a můžete testovat různou kreativu na těch nejvýkonnějších. Cílem veškerého testování je zvýšit počet leadů, respektive konverzní poměr získaných leadů vůči zobrazení reklamy a ceny za lead.

Obsah

Přestaňte už psát do každého firemního textu, že děláte to, co děláte PROTOŽE VÁS TO BAVÍ. Ukažte to. Facebook je právě pro tato sdělení tou nejlepší plaftormou. Pokud máte zajímavou firemní kulturu, která vám může pomoci udělat si dobré jméno u klientů nebo potenciálních spolupracovníků, komunikujte jak jen to jde. Jedna ukázka bude lepší než tisíc slov, sledujte partu lidí od Raynet CRM a dělejte to alespoň z poloviny tak dobře jako oni. Zapojit můžete nové formáty, které Facebook nabízí – live videa, video carousely, 360°fotky a videa, cinemagraphy...

 

Jestli vám s něčím můžeme pomoct, zavolejte nám. Pokud potřebujete doplnit vzdělání, koukněte například na články o možnostech cílení Facebookové reklamy nebo o pixelu

Radim Uher
CEO

Pro koho děláme a co se o nás říká

  • Spolupráce se společností DVA MLUVČÍ je pro Logistickou akademii zcela novou zkušeností! Profesionálně a moderně vedený marketing je pro naši činnost nezbytností a my jsme proto vyzkoušeli (a vystřídali) řadu způsobů jak jej zabezpečit od zcela svépomocného až k plně dodavatelským. Žel výsledek byl vždy slabý, nejasný nebo krátkodobý. V případě společnosti DVAMLUVČÍ se naplnilo staré pořekadlo, že „kdo hledá – ten najde“. Setkali jsme se profesionály, kteří se snaží dobře porozumět našemu byznysu, mají vlastní nápady, jsou iniciativní a ovládají moderní marketingové metody a technologie. A my si po letech říkáme: „Konečně!“

    Jaroslav Bazala Logistická akademie
  • Se společností DVA MLUVČÍ spolupracujeme již třetím rokem. Jejich odvedená práce je vždy spolehlivá , inspirující a inovativní. Doporučuji tuto společnost pro podporu marketingové komunikace. Jejich výsledky u naší společnosti jsou výborné.

    Petra Loebe KOUTNÝ
  • Jirkovi a celému týmu DVA MLUVČÍ vděčím za proměnu mého webu v autentický a lákavý nástroj mého on-line marketingu. Spolupráci bych shrnula do 3 slov: profesionalita, rychlost a vstřícnost. Mým proměnlivým požadavkům vždy vyšli vstříc a uměli najít nejužitečnější a nejekonomičtější řešení pro mě. A hlavně reálně vidím, že to funguje - díky Jirkově realizaci on-line marketingové komunikaci (web, sítě, mailing) se mi dvojnásobě zvýšil příliv zájemců o mé služby. 2mluvčí jsou pro mě jednička v on-line marketingu. Děkuji celému týmu!

    Pavlína Jančová osobní kouč
  • První, co mě opravdu zaujalo na spolupráci s DVA MLUVČÍ bylo to, že nám kluci věnovali spoustu vlastního času dávno před tím, než se partnerství rozvinulo na komerční úroveň. Prostě je bavilo dělat dobrou věc a společně jsme jí začli budovat. Druhá a asi ta nejdůležitější věc, kterou si hned vybavím byla jejich naprostá odbornost. Nidky před tím jsem důkladněji neuvažoval nad dopadem naší činnosti na publikum a nad řečí, kterou tak nějak automaticky používáme směrem k fanouškům. Díky klukům jsme si uvědomili, že když chcete něco sdělit, musíte zároveň vědět jak, aby se zachovala samotná hodnota sdělení, která je nejdůležitější a mnohdy se na cestě mediálním světem úplně změní. Je mi ctí s klukama i nadále pracovat.

    The Fellas, Jonny Angel hudební skupina The Fellas
  • DVA MLUVČÍ nám pomohli vymyslet, připravit a nastartovat projekt komunikace na sociálních sítích. Jeho cílem je hlavně podpora HR oddělení, které tak může lépe a snáze lovit v rybníku IT profesionálů, protože dobrých ryb je nedostatek. Dlouho jsme vybírali partnera, který bude mít nejen potřebné know-how, ale hlavně správný přístup ke vzájemné spolupráci. DVA MLUVČÍ nás jako klienta nejprve důkladně poznali a pochopili, teprve pak začali připravovat strategii a vybírat vhodné nástroje. Nestřílejí od boku a mají dobrou trefu.

    Šimon Churý KVADOS, a.s.
  • Měla jsem možnost účastnit se školení na téma sociální sítě, které pro nás (Svaz obchodu a cestovního ruchu) speciálně a na míru zpracovali Dva Mluvčí. Mnohokrát děkuji za profesionální přístup a otevření nových obzorů. Sociální sítě využívám asi jako většina lidí v dnešní době. To je právě to zvláštní, že Vám někdo vypráví o celkem rutinní věci a Vy nestačíte koukat... Uvědomíte si, že to využíváte jen na 20%. O těch zbylých 80 % funkcí jsem si myslela, že jsou jen pro "hackery" nebo pro pár vyvolených jedinců. A ono ne! Dokážu to i já :-) Moc děkuji!!!

    Nikolina Gračanin social media manager & regional manager SOCR ČR
  • Jménem společnosti Perfect Cards s.r.o. děkuji společnosti DVA MLUVČÍ s.r.o. za profesionální a zodpovědný přístup, se kterým řeší naše potřeby. Se společností DVA MLUVČÍ s.r.o. spolupracujeme od roku 2014 a jsme s kvalitou jejich služeb spokojeni.

    Martin Holuša Global-cards.eu
  • Společnost DVA MLUVČÍ nám byla doporučena při tvorbě našich nových webových stránek. Od prvního jednání jsem byl velmi rád, že jsem dostal doporučení na tuto skvělou firmu. Na schůzce, kde jsme předávali informace o nás a vykládali náš celkem komplikovaný příběh jsem měl přesto obavy, že vymodelovat věty, které by vystihovaly a to co v nás dřímá zkrátka jednoduše nepůjde. Navzdory těmto obavám jsem si sednul na zadek, když přišly první návrhy. Musím s vřelostí přiznat, že DVA MLUVČÍ umí perfektně poslouchat i pozorovat, jsou velmi vnímaví, přesní, umí zacílit a rozvést ty nejpodstatnější detaily. Doufám, že to byla, je a bude to velmi dobrá spolupráce.

    Vítězslav Rohm Sunix Safe Technologies
  • Je perfektní mít partnera, na kterého se můžete absolutně spolehnout. My se tak můžeme plně věnovat svému byznysu a s agenturou Dva Mluvčí konzultujeme strategii komunikace a sledujeme výsledky práce. Videa, pro nás natáčejí a způsob vedení kampaní nám pomáhá růst. Čísla a výsledky práce mluví za vše. Děkujeme vám!

    Kamil Kůs Kaktus reality
  • Na spolupráci s Dvěma Mluvčími si nejvíce ceníme komunikace a upřímnosti. Rozhodnutí padají rychle, problémy se řeší bez výmluv a výsledky jsou vidět. Velký přínos pro nás mají i inovativní nápady a kontakty, které jsme získali. Dva Mluvčí jsou prostě tým pohodových a schopných lidí, se kterými jsme si sedli.

    Nick Ollender D-sport
  • Obleky Koutný
  • Bushman Dva Mluvčí
  • Kilpisport
  • Petr Hobža
  • 4ever bikes
  • Vest Zlín
  • Kvados
  • Regaly.net
  • SW
  • Fellas
  • Lion
  • Sunix
  • Jech nábytek
  • Logistická akademie
  • Pivo Baraba
  • Svaz obchodu a cestovního ruchu
  • Global cards
  • Nanozone
  • Mimibazar
  • Mixiew
  • ridera
  • Můj Důchod
  • webdevel reference dva mluvčí
  • Respiro upcycling Dva Mluvčí
  • RPS Ostrava Dva Mluvčí
  • Kaktus reality Dva Mluvčí
  • Barcamp Ostrava Dva Mluvčí
  • Toner partner Dva Mluvčí Ostrava
  • Veolia Dva Mluvčí
  • Toptax Dva Mluvčí marketing Ostrava
  • Hamé a Dva Mluvčí
  • Tilak a Dva Mluvčí
  • Futurum Ostrava Dva Mluvčí
  • Dva Mluvčí pracují pro Raynet
  • Dva Mluvčí pracují pro Amorino Prague
  • Dva Mluvčí pracují pro D sport
  • Dva Mluvčí pracují pro Pasta Romana
  • Dva Mluvčí pracují pro Golf pro všechny

Nevíte si rady s komunikací a reklamami na Facebooku?
Zeptejte se nás...