Připravte PPC kampaně na hlavní sezónu

Black Friday je jednou z největších nákupních událostí roku a PPC kampaně jsou klíčovým nástrojem, jak z této příležitosti vytěžit maximum. Příprava na Black Friday by však měla začít co nejdříve, abyste zajistili, že vaše kampaně budou optimalizované, viditelné a efektivní.

V článku najdete návod, jak připravit PPC účty v Google Ads, Skliku a Meta na jednu z klíčových událostí roku, tak pojďme na to!

Analyzujte kampaně z minulých let

Než začnete plánovat kampaně, proveďte analýzu výkonu z minulých let. Zaměřte se na následující:

– Nejvýkonnější klíčová slova: Zjistěte, které fráze přinášely největší počet konverzí a nejvyšší návratnost investic (ROI).

– Nejvýkonnější produkty nebo služby: Identifikujte, které produkty byly během Black Friday nejoblíbenější.

– Denní rozpočet a bid management: V jaké dny a časy byly kampaně nejefektivnější? Kdy byla nejvyšší míra prokliků (CTR) a konverzí?

– A/B testování reklam: Podívejte se na výsledky A/B testů reklam, abyste věděli, jaký typ kreativy nejlépe fungoval.

Vylepšete strukturu kampaní

Správná struktura kampaní v Google Ads, Skliku a Meta vám umožní přesnější cílení a lepší správu rozpočtů. Zvažte následující:

– Segmentace podle produktů nebo služeb: Pokud nabízíte více produktů nebo služeb, rozčleňte své kampaně tak, aby byly co nejcílenější.

– Vytvořte speciální kampaně pro Black Friday: Spuštění nových kampaní s exkluzivními slevami a nabídkami může zvýšit vaši konkurenceschopnost.

Dejte si záležet na kreativě

Reklamy musí během Black Friday zaujmout v krátkém čase. Je důležité, aby kreativa byla srozumitelná a atraktivní.

– Aktualizujte texty a bannery: Využijte nové designy, které reflektují slevy a akční nabídky. V reklamních textech zdůrazněte výhody jako „sleva až 50 %“, „limitovaná nabídka“ nebo „doprava zdarma“.

– A/B testování reklam: Spusťte různé verze reklam a porovnejte jejich výkon. Testujte různé varianty titulků, popisů, CTA (call-to-action) a obrázků.

– Videa a dynamické reklamy: Na platformách jako Meta (Facebook a Instagram) mohou dynamické reklamy nebo krátká videa s přímým sdělením zaujmout více než statické obrázky.

Připravte si dostatečné rozpočty

Black Friday je velmi konkurenční doba, kdy může dojít k nárůstu cen za kliknutí (CPC). Zajistěte si proto dostatečný rozpočet, konkrétně pak:

– Navyšte denní rozpočty: Ujistěte se, že máte dostatečný rozpočet na to, abyste pokryli zvýšenou poptávku.

– Automatizace bidování: Na Google Ads a Skliku můžete použít strategie inteligentního bidování, které maximalizují konverze nebo hodnotu konverzí.

– Rozvrhněte investice: Zvažte rozdělení rozpočtu mezi několik dní a hodin s největším provozem a nejvyššími konverzními šancemi.

Optimalizace mobilních kampaní

Mobilní zařízení tvoří značnou část prodejů během Black Friday. Proto by vaše kampaně měly být optimalizovány pro mobilní uživatele následovně:

– Zkontrolujte rychlost načítání webu: Pomalu načítající web může ztratit potenciální zákazníky.

– Optimalizujte pro mobilní vyhledávání: Používejte klíčová slova a texty reklam zaměřené na mobilní vyhledávání.

– Využijte formáty mobilních reklam: Na Meta nebo Google Ads můžete použít formáty jako Carousel Ads, Instant Experience nebo Google Shopping.

Nezapomeňte na remarketing

Remarketing je klíčovou součástí každé Black Friday kampaně. Díky němu můžete oslovit uživatele, kteří projevili zájem o vaše produkty, ale nenakoupili:

– Remarketing na základě návštěvy webu: Připomeňte se uživatelům, kteří navštívili váš web, ale neprovedli konverzi.

– Dynamický remarketing: V Google Ads, Skliku i Metě můžete využít dynamický remarketing, který automaticky ukazuje uživatelům produkty, o které projevili zájem.

– Remarketing na základě návštěvy webu: Připomeňte se uživatelům, kteří navštívili váš web, ale neprovedli konverzi.

Upravte klíčová slova a publika

Black Friday je období, kdy se mění chování uživatelů. Přizpůsobte tomu cílení reklam:

– Sezónní klíčová slova: Využijte klíčová slova spojená s Black Friday, jako „Black Friday nabídky“, „sleva“, „výprodej“.

– Publika založená na zájmech a chování: Využijte možnosti cílení na základě chování uživatelů a jejich zájmů. Meta a Google Ads nabízí širokou škálu segmentů, které můžete použít k přesnějšímu cílení.

Průběžná optimalizace a monitoring

Během Black Friday by vaše kampaně měly být pravidelně sledovány a optimalizovány:

– Pravidelný monitoring: Sledujte výkon kampaní v reálném čase a podle potřeby přizpůsobte rozpočty, bidování a kreativní prvky.

– Nastavení upozornění: Na Google Ads a Meta si můžete nastavit upozornění na výrazné změny ve výkonnosti kampaní.

– Rychlá reakce: Pokud vidíte, že některá klíčová slova nebo reklamy nefungují, okamžitě zasáhněte.

Závěr

Příprava na Black Friday by měla být komplexní a dobře promyšlená. Včasná analýza a úprava PPC účtů na platformách jako Google Ads, Sklik a Meta vám umožní využít tento prodejní svátek na maximum. Pamatujte, že úspěšná kampaň během Black Friday není jen o spuštění reklam, ale o správné segmentaci, cílení, kreativitě a neustálém sledování výkonu. Při správném nastavení můžete výrazně zvýšit své tržby a získat nové zákazníky.

Používáme cookies, abychom z online marketingu vytěžili co se dá. A vy byste měli udělat to samé! O cookies