Co jeden rok naučil Dva Mluvčí
Hektický konec minulého roku rychle vystřídal hektický začátek roku letošního. I tak jsme si ale našli trochu času na retrospektivu, abychom si z uplynulého roku odnesli co nejvíce, neopakovali stejné chyby a dělali více věcí, které nás posunou dopředu. Učili jsme se od našich zákazníků, zákazníků našich zákazníků, od kolegů, partnerů i konkurence, od chytrých hlav na konferencích, univerzitách nebo školeních a odnesli jsme si hodně lekcí. Dali jsme dohromady ty, které se dají uplatnit snad v každé firmě, tak čtěte dále a beztak si tam pro sebe něco najdete.
Work smarter AND harder
Loni jsme pořádně zamakali na řízení projektů a povedlo se nám podstatně zvýšit efektivitu. I v menším počtu lidí jsme zvládli více práce a zavedli několik novinek pro lepší organizaci projektů, analýzu dat nebo reporting. Nám i klientům tak zbývá více času na hledání nových cest, kam posunout jejich firmu. A co vy? Jak dlouho vám trvá získat aktuální výsledky kampaní? Která práce vám zabírá nejvíce času? Kolik času trávíte hledáním informací nebo materiálů k jednotlivým úkolům? Kde se úkoly nejčastěji zaseknou? Pokud vás nic takového netíží, jste dobří a můžete se posunout k další lekci.
Nové koště (ne vždy) dobře mete
Snad každého z nás někdy chytla nějaká novinka, ať už to byla Tesla, Bitcoin nebo fidget spinner. V našem oboru to byly v posledních letech třeba ClubHouse (rest in RIP in peace), TikTok, podcasty, influenceři, live streamy. Všechny novinky mají několik společných věcí – na začátku o nich všichni mluví, někteří je musí HNED! mít, jiní je odsuzují, ale co je hlavní nikdo neví, jestli to bude senzace, nebo propadák, ani jakou má daná novinka životnost. ClubHouse například zmizel do zapomnění, zato influenceři jsou dnes už běžným komunikačním kanálem. Poučení zní nenechte se bezhlavě unést atraktivní novinkou nebo trendem, zvažte, zda je relevantní pro vaši firmu, produkt a zákazníky, testujte, učte se, ale nejprve se zamyslete, jestli vám sedí do marketingové strategie.
Pusťte lidi do kuchyně
Co kdybychom vám řekli, že existuje jeden typ obsahu, který se dá komunikovat napříč všemi obory, není pracný, ukáže to nejlepší z vaší firmy, představí výhody vašeho produktu, prodá vaši usilovnou práci a zároveň bude lidi bavit? Možná kroutíte hlavou, ale my takový obsah známe, děláme ho a dlouhodobě u něj sledujeme super výsledky u různých klientů. Ať už to byla restaurace, výrobce kol nebo workoutových hřišť, fotky a videa z výroby měly vždycky nadprůměrná čísla. Představte tým, ukažte, jak pracujete, z čeho vyrábíte, co používáte, jak se zlepšujete nebo od koho nakupujete suroviny. Přiblížíte se tím svým zákazníkům, zvýšíte důvěryhodnost, posílíte vztah a podpoříte hodnotu vašich výrobků nebo služeb. Vyzkoušeno za vás.
Firma je tak silná jako její strategie
Řízení firmy bez strategie je jako cestování bez mapy. Nevíte, kam chcete dojít, kudy půjdete, jak dlouho to bude trvat, co potřebujete, kolik to bude stát atd. Kvůli tomu děláte random rozhodnutí založená na pocitech, předpokladech, názorech nebo dojmech. S nejvyšší pravděpodobnosti pak ztrácíte čas, energii i peníze jak na cestách, tak při vedení firmy. V praxi to pak vypadá tak, že pořádně nevíte, kdo je váš zákazník, jaké jsou vaše klíčové benefity, čím se odlišujete od konkurence, jaké atributy má vaše značka, jaký kanál použít, jak rozdělit rozpočet, co budete komunikovat, jak budou vypadat bannery, jakým tónem budete mluvit se zákazníky a takhle můžeme pokračovat do rána.
Pokud jste se v některých věcech našli, nevěšte hlavu, nejste první a zdaleka ne poslední. Nejasnosti ve strategii měla skoro každá firma, se kterou jsme se (nejen) loni potkali. Otázka ale je jak z toho ven? Odpověď je jasná – pojďme to spolu probrat a určitě najdeme řešení. Zatím jsme ho našli vždy.
Sejde z očí, sejde z mysli
Každá firma chce (musí) prodávat, ale ne každý chce investovat do komunikace. V ideálním případě bychom komunikovali jen k těm, kteří u nás doopravdy nakoupí, oblíbí si nás, přijdou zas a ještě přivedou známého, ale realita je bohužel jiná. Pokud nejste na očích, vaši zákazníci na vás zapomenou a noví nepřijdou. I když se firmě daří, není to důvod k omezení komunikace a pokud se nedaří, tak tím tuplem ne. Vizibilita, rozpoznatelnost a odlišení se jsou klíčová pro budování značky a dlouhodobý růst. Lidé musí vidět, co nabízíte, v čem jste silní a čím se odlišujete od konkurence. Ať už to jsou bannery v obsahové síti, příspěvky na Facebooku, články na blogu, videa na Youtube, fotky v novinách, billboard u dálnice, komunikace je jedním ze 4 pilířů marketingu a my vám tenhle pilíř rádi pomůžeme postavit.
Tvorbu strategie, návrh obsahu, produkci i správu kampaní najdete pod jednou střechou u Dvou Mluvčích.