Než vyrazíte na cestu, musíte vybrat boty. Abyste vybrali správně, musíte znát cíl, trasu a terén. V opačném případě vás cesta bude bolet, budete se muset vrátit, přezout a vyrazit znovu. Stejně to funguje i v marketingu, když spouštíte kampaně a zapomínáte na strategii, ztrácíte čas i peníze.
Firmy často vnímají marketingovou strategii jako rozhodnutí, kterými kanály budou komunikovat, jaký obsah tvořit a kolik to celé bude stát.
My se na strategii ale díváme docela jinou optikou. Bereme ji jako proces s jasně danými nástroji, které dávají marketingu smysl a cíl. A taky už víme, že bez strategie to téměř nikdy dobře nedopadne. Strategie je tedy neodpáratelnou součástí naší práce a jsme tady, abychom se postarali, že ji má i vaše firma.
Začneme upřímně a pěkně z ostra. Většina firem nemá marketingovou strategii v pravém smyslu slova. Některé firmy mají k dispozici vágní definici sdělení nebo nahodilý plán komunikačních aktivit, ale mnohdy postrádají základní stavební kameny a jasně určený směr.
Strategie se až překvapivě často staví ze špatného konce – odzadu. Tenhle pokřivený proces pak není orientovaný na zákazníka, na specifický trh, ale na produkt a bolestivé snahy o jeho prodej. Ano, prodej produktu je ultimátní cíl, ale veškeré snahy usnadní strategie postavená od začátku, kdy jsou jednotlivé části důkladně promyšlené, navazují na sebe a vychází z potřeb zákazníků a nabízené hodnoty.
Marketingové aktivity firem bývají často nekonzistentní, nemají pevné principy, jasně daný směr a cíl. Rozhodování je často subjektivní a krátkozraké. Tyto nedostatky komplikují plánování, způsobují stres, znemožňují měření a následné vyhodnocování a adekvátní reakce. Toto vede k neefektivnímu utrácení. Když k tomu přidáme fakt, že nejsou sepsané, tak z toho vychází, že není možné je interně komunikovat do týmu, spolupracovníkům nebo agenturám. Chybí zastupitelnost a kontinuita, nastává chaos.
Naše angažmá klientům přináší porci objektivity, která je v interních kruzích téměř nedosažitelná. V kombinaci s našimi zkušenostmi napříč obory, marketingovým vzděláním a zaběhnutými procesy doručujeme nanejvýš praktické a aplikovatelné řešení.
Abychom se dostali k optimálnímu výsledku, musíme klientům čas od času položit nepříjemnou otázku na tělo, zvednout všechny kameny, ukázat novou perspektivu a nebát se vstoupit do nekomforních zón. Naši angažovanost pohání snaha klientům upřímně pomoci, najít nejvhodnější řešení a nastavit správný směr. Naším úkolem je zkrátka nabourat provozní slepotu, vytěžit vaše oborové zkušenosti a dát je do rámce strategického procesu, abyste plnili potřeby vašich zákazníků s co nejvyšší efektivitou.
Celý proces tvorby strategie zakládáme na faktech a poznatcích maximálně relevantních ke konkrétnímu projektu. Strategie, které pro klienty tvoříme nelimitujeme tím, co umíme zajistit v návazné spolupráci. Řešení odpovídá vaší aktuální situaci a možnostem, nevymýšlíme vzdušné zámky, fantasmagorie ani malé domů. Za to dáme ruku do ohně.
Máme rádi komplexní marketingové projekty a pokud potřebujete pomoc zkušeného týmu, rádi s vámi probereme možnosti.