Marketingová strategie a konzultace

Než vyrazíte na cestu, musíte vybrat boty. Abyste vybrali správně, musíte znát cíl, trasu a terén. V opačném případě vás cesta bude bolet, budete se muset vrátit, přezout a vyrazit znovu. Stejně to funguje i v marketingu, když spouštíte kampaně a zapomínáte na strategii, ztrácíte čas i peníze.

Firmy často vnímají marketingovou strategii jako rozhodnutí, kterými kanály budou komunikovat, jaký obsah tvořit a kolik to celé bude stát.

My se na strategii ale díváme docela jinou optikou. Bereme ji jako proces s jasně danými nástroji, které dávají marketingu smysl a cíl. A taky už víme, že bez strategie to téměř nikdy dobře nedopadne. Strategie je tedy neodpáratelnou součástí naší práce a jsme tady, abychom se postarali, že ji má i vaše firma.

Akce bez marketingové strategie je křik před porážkou

Začneme upřímně a pěkně z ostra. Většina firem nemá marketingovou strategii v pravém smyslu slova. Některé firmy mají k dispozici vágní definici sdělení nebo nahodilý plán komunikačních aktivit, ale mnohdy postrádají základní stavební kameny a jasně určený směr.

Strategie se až překvapivě často staví ze špatného konce – odzadu. Tenhle pokřivený proces pak není orientovaný na zákazníka, na specifický trh, ale na produkt a bolestivé snahy o jeho prodej. Ano, prodej produktu je ultimátní cíl, ale veškeré snahy usnadní strategie postavená od začátku, kdy jsou jednotlivé části důkladně promyšlené, navazují na sebe a vychází z potřeb zákazníků a nabízené hodnoty.

Marketingové aktivity firem bývají často nekonzistentní, nemají pevné principy, jasně daný směr a cíl. Rozhodování je často subjektivní a krátkozraké. Tyto nedostatky komplikují plánování, způsobují stres, znemožňují měření a následné vyhodnocování a adekvátní reakce. Toto vede k neefektivnímu utrácení. Když k tomu přidáme fakt, že nejsou sepsané, tak z toho vychází, že není možné je interně komunikovat do týmu, spolupracovníkům nebo agenturám. Chybí zastupitelnost a kontinuita, nastává chaos.

Vytrhli nám trn z paty u rebrandingu

Dva Mluvčí nám vytrhli trn z paty, kdy jsme stáli před spuštěním velkého rebrandingového projektu s obrovskými náklady a neměli definovanou komunikační strategii. Společně se nám podařilo rozebrat nejdůležitější prvky našeho businessu a složit smysluplnou strategii, se kterou se nebojíme jít s Flagranti na trh. Hlavním prvkem spolupráce byl moderovaný workshop, kde jsme si předali všechny důležité informace, které Dva Mluvčí zpracovali do koncepce, kterou jsme dále společně vybrousili. Navrch jsme dostali pár zajímavých kontaktů a praktických marketingových rad a tipů. Jsme rádi, že se naše cesty zkřížily.

Jakub Kučera

CEO, Flagranti

Co pro vás můžeme udělat

Workshop

Postavíme strategii od základů. Definujeme zákaznické segmenty, targeting a positioning. Vytvoříme sdělení a plán komunikace včetně kanálů a návrhu obsahu, abychom dosáhli stanovených cílů.

Konzultace

Získáme data, uděláme závěry, nabídneme profesionální pohled zvenčí, řešení specifického problému, marketingový mentoring. Ukážeme nový směr, dáme dobrou radu.

Kreativa

Vytvoříme značku, formulujeme sdělení, navrhneme kampaně, přineseme nápady na obsah a zadání pro produkci.

Workshop pro sestavení marketingové strategie

Při workshopu společně vytvoříme vaši marketingovou strategii se vším, co k ní patří. Pomůžeme vám podívat se na trh správnou optikou, identifikovat zákaznické segmenty a jejich potřeby, najít skutečně relevantní konkurenci. Definujeme marketingové výzvy, na které je potřeba se v dalších fázích zaměřit, stanovíme smysluplné cíle, najde způsob, jak předat zákazníkům hodnotu vašich produktů nebo služeb.

Pomůžeme vám vytvořit a sepsat řídicí principy, které udají dlouhodobý směr. Určíme prioritní cílové skupiny, které přinesou nejvyšší profit a řekneme si, kde plýtvat nebudeme. Najdeme správné místo na trhu, které bude založené na relevantních informacích – konkurenci, zákaznících, vašich konkurenčních výhodách a kapacitách. To vše se promítne do positioningu, který vychází z esence vaší značky a má nejsilnější vliv na taktiky a zejména pak marketingovou komunikaci.

Naše strategické workshopy začínají přípravou a orientací ve vašem prostředí. Nachystáme si otázky, které nám umožní získat informace o vaší firmě, zákaznících a konkurenci, aby strategie stála na pevných základech.

Samotný workshop s vámi pak zabere několik hodin intenzivních rozhovorů, ale neděste se, obvykle to uteče jako voda.

Získané informace si odneseme k nám, necháme pár dní uležet a s čistou hlavou se pustíme do práce. Většinou nás to stojí pár prosezených dní, bezesných nocí a slovních přestřelek. Ještě teplou strategii vám pak přineseme, prodiskutujeme a pomůžeme naplánovat její aplikaci do praxe

Strategický workshop nejlépe poslouží firmám s malým marketingovým oddělením nebo těm, které vede sólo marketér. Těžit můžou z našich zkušeností napříč obory, marketingového vzdělání i denodenní praktické práce pro naše klienty.

Workshop pomůže vytvořit dlouho odkládanou tvorbu dokumentované strategie, která se vypořádá se zmatky a neefektivitou.

Pomůže zralým firmám, které se v minulosti strategií nezabývaly a mají skříně plné kostlivců.

Pomůže firmám, které vyrostly rychleji, než čekaly, stojí na rozcestí, neví kudy se vydat a chtějí další růst řídit koncepčně.

Pomůže také nově chystaným produktům a značkám před uvedením na trh.

Výstupem z našeho workshopu je strategický dokument, který obsahuje diagnostickou část, segmentaci, formulaci výzev. Dále taky srozumitelné řídicí principy, které určují efektivní targeting, positioning a značky, se kterými budeme dále pracovat. Třetí částí jsou pak taktiky orientované na produkt a marketingovou komunikaci.

Strategický dokument zaručí, že se budou všichni zapojení dobře orientovat, znát vaše záměry, cíle a své role. Poslouží také spolupracujícím agenturám a dalším partnerům jako zadání, aby vás už nikdo neopil rohlíkem nebo nesvedl z cesty za stanovenými cíli.

Strategický workshop vám pomůže zorientovat se na trhu, najít správný směr, držet kurz, růst.

Provedeme vás celým procesem a na konci předáme hotovou marketingovou strategii.

Jak nad marketingovou strategií uvažujeme

Naše angažmá klientům přináší porci objektivity, která je v interních kruzích téměř nedosažitelná. V kombinaci s našimi zkušenostmi napříč obory, marketingovým vzděláním a zaběhnutými procesy doručujeme nanejvýš praktické a aplikovatelné řešení.

Abychom se dostali k optimálnímu výsledku, musíme klientům čas od času položit nepříjemnou otázku na tělo, zvednout všechny kameny, ukázat novou perspektivu a nebát se vstoupit do nekomforních zón. Naši angažovanost pohání snaha klientům upřímně pomoci, najít nejvhodnější řešení a nastavit správný směr. Naším úkolem je zkrátka nabourat provozní slepotu, vytěžit vaše oborové zkušenosti a dát je do rámce strategického procesu, abyste plnili potřeby vašich zákazníků s co nejvyšší efektivitou.

Celý proces tvorby strategie zakládáme na faktech a poznatcích maximálně relevantních ke konkrétnímu projektu. Strategie, které pro klienty tvoříme nelimitujeme tím, co umíme zajistit v návazné spolupráci. Řešení odpovídá vaší aktuální situaci a možnostem, nevymýšlíme vzdušné zámky, fantasmagorie ani malé domů. Za to dáme ruku do ohně.

Pozorní posluchači s kvalitním řešením

Celá spolupráce byla zahájena workshopem, při kterém jsme dvěma mluvčím předali základní informace o našem podnikání tak, aby pochopili jeho principy a dokázali navrhnout výše popsanou strategii. Překvapivé a potěšitelné bylo zejména to, že během workshopu se oba mluvčí opravdu snažili být velmi pozornými a chápavými posluchači, kteří se doopravdy snaží nejdříve navnímat to, o čem náš byznys je a teprve pak vymýšlet strategii. To ostře kontrastuje s přístupem jiných agentur, které, aniž by o klientovi věděly alespoň něco málo, se snaží ihned nabídnout univerzální řešení. Dva Mluvčí mohu tedy vřele doporučit

Filip Klíma

Majitel, ZC pod kloboukem

Framework pro marketingovou strategii

Těmto značkám jsme pomáhali s marketingovou strategií

  • Radim

    CEO

    Přes 8 let zkušeností v marketingu

  • Radim
  • Dan

    Druhý Mluvčí

    Ostřílený marketingový specialista a univerzitní doktorand

  • Dan
Potkejme se!

Máte pro nás výzvu?

Máme rádi komplexní marketingové projekty a pokud potřebujete pomoc zkušeného týmu, rádi s vámi probereme možnosti.

Používáme cookies, abychom z online marketingu vytěžili co se dá. A vy byste měli udělat to samé! O cookies