Strategie ve firmách neexistují ve srozumitelné formě. To s sebou přináší řadu komplikací jako například časté a nahodilé změny kurzu namísto naplňování konzistentní vize, komplikace při rízení interního týmu nebo zadávání úkolů agenturám a externistům. Největším problémem ale je, že se hledají řešení na špatné problémy, protože největším nedostatkem je absence dobré analýzy, tvorba relevantní diagnózy, ze které by měly vzejít dlouhodobé principy dávající jasný směr. Teprve pak je možné hledat cesty k jejich naplňování.
Strategie by měla mít stručnou podobu, která umožní rychlou orientaci a usnadní rozhodování při tvorbě a optimalizaci akčních kroků, které na ni navazují. Dobrá strategie tak zavírá cesty, které nikam nevedou a dají se odhalit předem, šetří čas i peníze. Pustit se do akce bez strategie je bolestivá cesta bez cíle a navigace. Procesem její tvorby vás provedeme na našem marketingovém workshopu.
Výstupy
Na konci strategického workshopu budete mít stručný a přehledný dokument, který bude srozumitelně strukturovat zákazníky o které stojíte a o které usilovat nebudete. Bude jasně popisovat pilíře, na kterých stojí vaše značka, jaké hodnoty má vyzařovat jednotlivým skupinám, definuje způsob i prostředky, kterými se vymezíte vůči ostatním hráčům na trhu srozumitelnou pozicí. Ukáže vaše jedinečnosti, na kterých budete dále stavět navazující marketingové prvky a kterými upevníte své místo. Odhalíte poznatky, které využijete při dalším produktovém vývoji a nastavení komunikačního konceptu. Po validaci závěrů pak společně vytvoříme sadu taktických kroků, které věci uvedou do pohybu i způsoby, kterými budete ověřovat, že jdete po správné cestě.
Odpovědi
Budeme hledat odpovědi na otázky ohledně struktury vašich zákazníků. Diagnóza odhalí slabá místa a ukáže potenciál k růstu. V rámci diagnózy je klíčové zmapovat trh, na kterém působíte. Poznáme vaše protivníky, najdeme a pojmenujeme zákazníky, kteří se na trhu pohybují. Ty pak roztřídíme v rámci procesu segmentace podle jejich společných rysů do menších skupin. Toto nám umožní vybrat ty, na které se budeme soustředit a efektivně využívat zdroje, které jsou vždy limitní. Prioritizace zákazníků podle jejich potenciálu nás navede k tvorbě specifické, zřetelné a pokud možno jedinečné pozici. Vyprofilovaná pozice umožní přizpůsobit značku tak, abychom byli snadno identifikovatelní pro zákazníky, které chceme oslovit. Na základě těchto principů pak budeme vědět, jakými kanály a s jakým sdělením tvořit komunikační koncept.
Použitelnost
Přehledná a čitelná strategie je zárukou stabilního směru. Pokud byste neměli jasno o tom, čeho chcete dosáhnout, co máte k dispozici a jaké zákazníky chcete získat, nemůžete očekávat, že vaši zaměstnanci nebo specialisté budou vědět, co mají dělat. Strategický dokument tak bude sloužit pro interní ladění not napříč celou firmou nebo jako součást zadání pro marketingové agentury.
Řídit se strategickými principy znamená jít dlouhodobě po trase, kterou vytyčí řídicí principy. Realizace tak bývá obvykle rozdělena do etap. Ty budete moci umět plánovat na základě strategie.
Naše angažmá klientům přináší porci objektivity, která je v interních kruzích téměř nedosažitelná. V kombinaci s našimi zkušenostmi napříč obory, marketingovým vzděláním a zaběhnutými procesy doručujeme nanejvýš praktické a aplikovatelné řešení.
Abychom se dostali k optimálnímu výsledku, musíme klientům čas od času položit nepříjemnou otázku na tělo, zvednout všechny kameny, ukázat novou perspektivu a nebát se vstoupit do nekomforních zón. Naši angažovanost pohání snaha klientům upřímně pomoci, najít nejvhodnější řešení a nastavit správný směr. Naším úkolem je zkrátka nabourat provozní slepotu, vytěžit vaše oborové zkušenosti a dát je do rámce strategického procesu, abyste plnili potřeby vašich zákazníků s co nejvyšší efektivitou.
Celý proces tvorby strategie zakládáme na faktech a poznatcích maximálně relevantních ke konkrétnímu projektu. Strategie, které pro klienty tvoříme nelimitujeme tím, co umíme zajistit v návazné spolupráci. Řešení odpovídá vaší aktuální situaci a možnostem, nevymýšlíme vzdušné zámky, fantasmagorie ani malé domů. Za to dáme ruku do ohně.
Máme rádi komplexní marketingové projekty a pokud potřebujete pomoc zkušeného týmu, rádi s vámi probereme možnosti.