Dvojnásobné tržby i zisk jako vánoční dárek
Našemu klientovi jsme pod stromeček nadělili pěkný balíček – dvojnásobné meziroční tržby a dvojnásobný zisk díky komplexní správě online marketingové komunikace.
Úspěch marketingové komunikace stojí na produktu
Diamantové svíčky vyrábí vonné svíčky se šperkem, který vylovíte s roztaveného vosku. Firma má 7letou historii a kompletní výrobu v České republice. Za tu dobu již stihli odbavit více než 20 000 objednávek. Přes specifický vizuál musíme říct, že je to jeden z produktů, který je prakticky na míru šitý svým zákazníkům. A to je nejdůležitějším základem pro jakoukoliv následnou komunikaci a prodejní taktiky.
Do online marketingu jsme za naši roční spolupráci investovali více než 2 miliony korun.
Průběh spolupráce
Na online marketingové komunikaci pro Diamantové svíčky pracujeme od dubna roku 2020. Projekt jsme přebrali po předchozím specialistovi a tak bylo na místě/potřeba provést pořádnou analýzu projektu, ze kterého nám vzešla i celková revize.
Do projektu jsme přinesli strategii, bez které nedáme ani ránu. Společně jsme dali dohromady komplexní online propagaci se zajištěním foto a video produkce, tvorbou obsahu pro komunikaci na sociálních sítích a reklamní kampaně na Facebooku a v PPC.
„Ideální klient se nebojí investovat a zkoušet, neřeší dílčí metriky a operativu, nechá volnou ruku, má skvělý produkt – jedinečný a ověřený trhem a má dostatečný budget.“
Během prvního půl roku spolupráce jsme díky poznávání cílového publika zjistili, co se zákazníkům líbí a proč u nás nakupují. To jsme následně zúročili ve Vánoční sezóně, kdy jsme dokonce narazili na výrobní kapacity.
Kampaně musí vycházet ze strategie a analýzy dat
Při tvorbě Vánoční kampaně (a nejen té) postupujeme ve 4 hlavních krocích, kdy tvoříme kompletní marketingovou strategii pro vedení projektu od A do Z.
Hloubková analýza projektu
Nejdříve poznáme, kdo jsou naši zákazníci a jak se chovají. Podíváme se na data z e-shopu (nástrojem Google Analytics) a zjistíme, kdo nakupuje nejvíce a jaké mají tito lidé charakteristiky. Následně zhodnotíme potenciál produktu na trhu (jak velká je naše cílová skupina a jaký je objem vyhledávání produktu nebo kategorie) a provedeme porovnání s konkurencí, při kterém si definujeme unikátní vlastnosti produktu a značky, díky kterým se odlišujeme a poté tyto hlavní výhody komunikujeme.
„Značka Diamantové svíčky se odlišuje od konkurence tím, že prodává vonné svíčky, které ukrývají šperk, jenž je zároveň překvapením. Zákazník si také může nechat natisknout etiketu s vlastním textem, např. jménem. V komunikaci jsme stavěli především na těchto výhodách.“
Dále provádíme audit webu a stávajících kampaní. Zjistíme, jestli funguje správně měření a všechny prvky, zda je správná struktura a obsah stránek, jestli nám lidé ve velkém neodchází z některé fáze nákupního procesu atd. V kampaních se díváme na jejich historické výsledky, strukturu, pokrytí klíčových slov, relevanci cílení, obsah reklam, cenovou nabídku či využívání potenciálu nebo jestli některé prvky nechybí. To vše podtrhneme analýzou konverzích tras zákazníků.
„Nové zákazníky jsme získávali díky budování povědomí o značce a produktu na Facebooku, a to pravidelným obsahem. Lidi, kteří nás poznávali, potom naši značku nebo produkt vyhledávali a díky našemu USP (unikátní vlastnost produktu) jsme spoustu nákupů dokončili díky propagaci v PPC reklamě na Googlu a Seznamu.“
Příprava kompletního návrhu kampaně
Při tvorbě začínáme stanovením cíle – zvolili jsme výši tržeb a PNO jako metriky, kterých chceme dosáhnout. Díky stanovení cíle víme, kam směřujeme a jak se na takovou cestu připravit. Pomocí naší historické analýzy jsme zjistili, kolik nás stojí získat zákazníka a tomu jsme přizpůsobili výšku rozpočtu, kterou jsme investovali do celé komunikace. Rozdělili jsme naše zákazníky na hlavní segmenty, jimž jsme přizpůsobili komunikaci a propagovaný obsah.
„Produkt slouží hlavně jako dárek a proto jsme zákazníky rozdělili do 3 hlavních segmentů. Cílová skupina jsou výhradně ženy napříč věkovými kategoriemi.“
Jakmile si definujeme naše segmenty a zjistíme, zjistíme, kde se na internetu pohybují a teprve podle toho vybíráme vhodné kanály a jejich využití z hlediska formátů. Navrhneme obsah na míru podle cílových skupin a tomu přizpůsobíme následnou komunikaci.
Pro smysluplnou propagaci si připravíme strategický a komunikační plán, ve kterém si stanovíme co, kdy a komu budeme komunikovat, rozdělíme, co chceme předat cílové skupině a co chceme, aby udělali, a to celé v rámci konverzního funnelu, ve kterém si rozdělíme zákazníky podle toho, kde se v nákupním procesu nachází.
Tvorba obsahu a kampaní
Nejprve vymyslíme sdělení a vytvoříme komunikační linku. Pro vizuálně zajímavou prezentaci produktu naplánujeme a zajistíme foto i video produkci, sepíšeme poutavé texty a vše zpracujeme do obsahu pro komunikaci na jednotlivých kanálech.
„Komunikaci jsme rozdělili do 3 hlavních sdělení. První byla komunikace našeho USP, tedy že máme svíčku se šperkem uvnitř. Další byly uzpůsobené podle segmentů. Druhé sdělení stojí na principu „Nejkrásnější dárek pro ženu“ a třetí „Udělejte si radost“. Sdělení jsme různě kombinovali s dalšími výhodami produktu a popisem jednotlivých vůní. Využili jsme hlavně speciální Vánoční edice a vůně s nimi spojené.“
Podle plánu postupně komunikujeme vytvořený obsah, nastavujeme reklamní kampaně i sady a pouštíme je do světa. Tím ale naše cesta nekončí.
Správa a optimalizace
Po spuštění bedlivě sledujeme, jak se kampaním daří. Porovnáváme jednotlivé kreativy, díváme se na plnění cílů a na základě dat kampaně upravujeme. Čemu se nedaří, to omezíme, co naopak funguje dobře, tak více podpoříme. Pokud se celému projektu daří plnit cíle, pracujeme s progresivním růstem a postupně zvyšujeme investice, abychom přinesli vyšší tržby, ale zároveň držíme stanovené PNO pro co nejvyšší zisk X
Pracujeme s celou řadou kanálů a nástrojů a abychom nad nimi měli přehled, používáme report v Google Data Studiu, který připravujeme klientovi na míru. Na jednom místě tak můžeme najít výsledky všech kampaní napříč kanály, návštěvnost webu, celkové prodeje i prodeje jednotlivých produktů. Velká výhoda je v tom, že je report automatický a my tak můžeme jednoduše sledovat vývoj v čase. Ten může sledovat i klient, protože má k přehledu plný transparentní přístup.
Výsledek
Úspěšná kampaň ve finále přinesla více tržeb, než byl stanovený cíl. Klient byl spokojený a díky udržení PNO jsme vygenerovali významný zisk, který mohl klient z části investovat do růstu a rozšiřování projektu.
„V čem vidíme hlavní důvody úspěchu? Skvělý produkt, pořádek v kampaních, emoce v kreativě, produkce na míru potřebám, adekvátní budget, správné načasování a udržení konzistence.“
Patrik Witasek, PPC specialista
Potřebujete svůj projekt nakopnout nebo jen začínáte? I s tím si umíme poradit. Napište nám či zavolejte a my vám rádi pomůžeme.