Co jsme se dozvěděli od předních mozků české e-commerce?
Vydali jsme se do víru velkoměsta a kromě nových kontaktů jsme si přivezli i nové rozumy. Záznam z přednášek by měl být brzo dostupný na webu ShopCampu, ale zatím pro vás máme pár myšlenek, které nás na konferenci zaujaly.
Jaké SEO AI zabije a jaké posílí – Pavel Ungr
Zlí jazykové při příchodu AI (nejen) do online marketingu tvrdili, že SEO kvůli možnostem jazykových modelů skončí. Po cca půl roce už máme o budoucnosti SEO lepší představu. Některé z bodů, které Pavel na přednášce zmínil, jsou:
- pokud budou všichni používat texty generované AI bez zapojení vlastní hlavy, utrpí tím odlišení od konkurence, protože budou texty dost podobné
- AI nikdy nenahradí copywritery, nahradí jen ty, kteří s ní nebudou umět pracovat
- umělá inteligence nenapíše dobré texty za vás, ale může vám pomoct psát lepší texty a zrychlit psaní
- místo samotného psaní používejte AI spíše pro rešerše, inspiraci nebo úpravu formulací, ale vždy ji kontrolujte, protože občas kecá nebo se plete
- super nástroje jsou například KeyWord Monkey nebo AIPRM
Strategie, smysl v podnikání a skvělé zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti – Michal Meško
Michal Meško, CEO Martinusu, měl namísto klasické přednášky rozhovor, který vedl Matěj Kapošváry ze Shopsysu. Kromě businessu se bavili taky o výchově dětí nebo motivaci. Zazněly například tyto zajímavosti:
- když budete dítěti do 4 let číst, násobně zvýšíte jeho slovní zásobu a schopnost učení se
- specializace na určitý typ sortimentu může sice omezit růst firmy, ale pomáhá zvyšovat spokojenost zákazníků
- bez pevně stanovené strategie firma dříve nebo později narazí a dost možná velmi tvrdě
- zaměření na krátkodobé výsledky bez dlouhodobé vize může člověka dovést k vyhoření – Michal například chodí do práce, protože chce, aby lidé četli
To nejlepší z reklamy na Facebooku v roce 2023 – Petr Handlíř
Dalším pánem na holení byl Petr Handlíř, který se s tím nemazal šel hned k věci. Dozvěděli jsme se od něj, že:
- „kdo moc kliká, málo vydělává“ – rozdělování reklam do co nejvíce sad a reklam podle různých cílení atd. je už dnes přežitek – dejte algoritmu volnost a budget, ví toho o zákaznících více než vy
- pokud optimalizujete kampaně na cokoliv jiného, než nákupy (engagement, traffic, video views), nečekejte nákupy
- kampaně Advantage+ potřebují rozpočet aspoň v tisících denně a různé formáty kreativ – Meta toto nastavení má jako defaultní a může to udělat paseku (chcete zkontrolovat, jestli to u vás funguje správně? – mrkneme na to)
- výsledek je závislý na TOP reklamách – soustřeďte se spíše na obsah než na „kouzlení‘ s cílením atd. – klíčem jsou atraktivní videa, bannery a motivace k nákupu
- nebojte se slev, můžou vám pomoct k úsporám z rozsahu
- dejte si pozor, abyste prodávali produkt a ne „akci“ – zákazník potřebuje primárně vědět, co prodáváte a ne, že máte aktuálně výprodej nebo jinou akci
Co z UX táhne lidi na e-shopech v roce 2023 – Marek Čevelíček
Na téhle přednášce padla jedna legendární věta, a to že „Všechny weby na mobilu vypadají hnusně!“
Hlavní poselství bylo, abychom se soustředili více na zákaznickou zkušenost a uživatelskou přívětivost, než na všelijaké „vychytávky“, které v konečném důsledku spíše komplikují nákupní proces. Velká část návštěvnosti dnes přichází z mobilů, proto bychom se měli zaměřit na to, aby byla naše mobilní verze e-shopu funkční, snadno přehledná a umožňovala snadný pohodlný nákup.
Jak zvyšovat konverzní poměr e-shopu pomocí storytellingu produktu – Jan Kvasnička
Že příběhy prodávají, už víme, ale Honza nám k tomu dal spoustu nových argumentů a praktických příkladů. Příběh značky nebo produktu můžeme propsat jak do komunikace, tak například do informací o produktu na e-shopu.
Čím více užitečných informací nebo zajímavostí zákazníkům dáme, tím je vyšší šance, že nakoupí, případně že bude ochotný zaplatit vyšší částku. Pokud tedy chcete prodávat drahé šaty, nemůžete zákazníky odbýt složením a stručným popisem, jak Honza ukázal na jednom e-shopu, který ale nebudeme jmenovat.
Schválně se podívejte, jak vypadá popis vašich produktů na e-shopu a co o produktech komunikujete zákazníkům – mohlo by to být lepší?
Na závěr se hodí ještě jedna Honzova myšlenka, a to, že když prodáváte to samé, co řada dalších, zákazník dost možná nakoupí tam, kde získá nejvíce informací.
Poslední část ShopCampu byla afterparty, ale z té raději report podávat nebudeme. 🙂